puterea lui „deoarece”

Puterea lui „deoarece” fost experimentata intre altii si de catre psiholoaga Ellen Langer intr-un experiment simplu si concludent.
Langer si-a construit experimentul pe o banala solicitare de a folosi un copiator. A testat trei variante diferite de a solicita permisiunea de a folosi copiatorul si a inregistrat rezultatele.
Prima varianta de solicitare a fost cam asa:
„Ma scuzati, am de copiat cinci pagini. As putea folosi copiatorul dvs.?”
60% dintre cei abordati au raspuns pozitiv.
A doua varianta a fost:
„Ma scuzati, am de copiat cinci pagini. As putea folosi copiatorul dvs. DEOARECE sunt in intarziere.”
94% dintre cei abordati au raspuns pozitiv.
Experimentul a aratat ca indicand un motiv prin „deoarece” raspunsul pozitiv a crescut imediat.
Ellen Langer si-a continuat experimentul oferind si un „deoarece” total nepotrivit.
„Ma scuzati, am de copiat cinci pagini. As putea folosi copiatorul dvs. DEOARECE trebuie sa fac cateva copii.”
93% au raspuns pozitiv…
Doar un procent a reactionat negativ la inadecvarea logica a lui „deoarece”.
„Deoarece” pare sa fie atat de puternic incat nu are nevoie sa fie corect construit din punct de vedere logic.
Este bine sa fiti specifici in cererile dvs. DEOARECE experimentele psihologilor au dovedit puterea lui „deoarece”. 🙂
Ori de cate ori solicitati ceva oferiti un motiv pentru aceasta, oricat de inconsistent ar fi acesta. Nu calitatea motivului este importanta ci simpla lui existenta DEOARECE suntem sensibili la acest lucru.

sursa: psihoterapie.net,

Articole pe aceeasi tema