Placeri nevinovate

… dar mari consumatoare de nervi.

Din octombrie 2009, singura constanta in viata mea – la categoria hobby-uri – este bloggareala. Am avut si alte procupari,  mai mult sau mai putin legate de online, insa toate au fost pasagere. Blogul este unica constanta.

Am inceput pe wordperss, insa din dorinta de a avea mai multa libertate, in atasarea fisierelor media si in instalarea de plug-inn-uri, am trecut la un serviciu de hosting independent, dar care functioneaza tot pe platforma wordpress – Blogway. Schimbarea s-a produs in Octombrie 2010, si de atunci a inceput consumul nervilor.

Blogway este un serviciu all-inclusive, si recunosc ca asta m-a atras cel mai mult la ei. Ce nu am stiut la vremea aceea a fost faptul ca, fiind la inceput, inca are multe hibe. Este adevarat ca cei de la serviciul tehnic le rezolva repede… tot ce trebuie sa fac este sa le sesizez, insa acest lucru poate fi destul de stresant. Nu stau conectata 24 de ore din 24 si imi este greu sa sesizez problemele in secunda in care apar, drept pentru care au fost multe situatii in care accesul la blog a fost restrictionat pentru scurte perioade de timp.

De o astfel de surpriza am avut parte in aceasta dimineata. Nu mai puteam accesa nimic; nici blog, nici interfata de administrare. Se pare ca cei de la tehnic au remediat problema, dar imi este teama ca ea sa nu fie recurenta. Pe de o parte, regret ca am tradat wordpressul…. dar sunt totusi dispusa sa le mai dau o ultima sansa celor de la Blogway. In aprilie trebuie sa imi reinnoiesc abonamentul la ei; o voi face pentru 3 luni, dupa care, daca nu se rezolva problemele, imi iau jucariile si plec. Am zis!

Chiar nu vreau sa renunt la blog, dar m-am cam saturat sa imi fie teama sa instalez cate un plug-inn nou sau o tema noua, ca nu cumva sa o ia razna ceva si sa am iar probleme. In fond, asta este motivul pentru care am tradat wordpressul.  … si cel mai rau ma enerveaza atunci cand, cunoscutii ma „trag de maneca” sa imi spuna ca nu pot accesa blogul. Nu, nu ma enerveaza cei care ma trag de maneca, din contra, lor le sunt recunoscatoare, insa as vrea sa vad si eu tehnicii de la Blogway autosesizandu-se!! … mai ales ca erorile care apar nu sunt din vina mea, ci a platformei lor.

Ma frapeaza un singur lucru: ceilalti utilizatori Blogway de ce tac?? … sau s-or strange toate erorile la blogul meu??

Articole pe aceeasi tema

NU

12 comentarii

  1. eu nu cred că mai merită încă 3 luni. sunt mai mulți care se plâng de ei (google confirma)
    și ai de unde să alegi

    1. @m1ha1, sincer, ma atrage tare mult conceptul serviciului dar in special, suportul 24/24 … ma incurajeaza si problemele din ce in ce mai rare… Nu imi place sa ma tot mut… si mi-ar fi greu.

  2. Buna din nou,

    Poate nu am inteles eu exact la ce v-ati referit prin „ma tem sa nu instalez vreun plugin sau vreo tema noua”.
    In orice caz, cunosc destul de bine istoricul de probleme care, dupa cat se pare, continua.

    Motivul pentru care am intervenit tine de un impuls mai degraba emotional.
    Colegii mei au facut eforturi sa rezolve toate raportarile la timp ca sa fiti multumita de serviciu.
    Orice software are bug-uri minore care se rezolva in timp. Sunt sigura ca ati intampinat probleme si cu sistemul de operare, spre exemplu, desi se lucreaza de multi ani la realizarea lui, de catre mii de oameni.
    Dar probabil nu faceti un caz public din fiecare bug de Windows.

    E usor sa faceti asta, insa, unui serviciu si unei echipe care v-au dedicat extrem de mult timp si atentie.
    E foarte demotivant sa te straduiesti sa multumesti un om care simte nevoia sa te sanctioneze public de fiecare data cand are cel mai mic disconfort in a lucra cu serviciul tau.

    De aceea, eu, ca om, mai mult decat in calitate de membru al echipei Blogway, am simtit nevoia sa va raspund.

    1. @Ioana, daca ati cunoaste istoricul problemelor, in calitate de consumator, ati putea intelege ca am fost destul de intelegatoare, si chiar am si laudat eforturile depuse de colegii dvs… acestea nu au ramas nementionate, dar am mentionat si partile rele, ceea ce mi se pare fair. 🙂 Totusi sunt inca clientul dvs si sunt dispusa sa mai dau o sansa, cred ca de aici reiese intelegerea mea …. asa cum am spus, si in aceasta postare, si in celelalte, tot ce ma deranjeaza este comunicarea, care totusi prezinta semne de imbunatatire ( am consemnat si asta acum ceva timp) si problemele de accesare ale blogului…
      „E foarte demotivant sa te straduiesti sa multumesti un om care simte nevoia sa te sanctioneze public de fiecare data cand are cel mai mic disconfort in a lucra cu serviciul tau?” Dvs. chiar numiti „mic disconfort” imposibilitatea accesarii blogului???
      Da, mi se pare corect sa sanctionez, dar si sa laud… si imi aduc bine aminte ca am si laudat serviciul dvs intr-o postare. ( http://www.cojocarii.ro/2010/11/12/blogway-the-only-way/) … chiar nu este vina mea ca au aparut probleme dupa ce am scris acea postare….

  3. Buna,

    Cred ca ar fi util sa fac unele clarificari.

    In primul rand, nicio platforma nu poate garanta functionarea tuturor plugin-urilor facute de third parties.
    Exista mii de plugin-uri si teme WP pe internet, realizate de oameni care le codeaza cat de bine stiu ei. Unele functioneaza mai putin bine sau intra in conflict, in functionarea lor, cu altele.
    Chiar pe un blog cu platforma WP proprie vor aparea probleme la unele teme si plugin-uri.
    De aceea, chiar si pentru Blogway, care are in spate o echipa extraordinara, e imposibil sa garanteze acest lucru.

    A doua mentiune tine de autosesizare. Colegii mei monitorizeaza sute de servere si atunci cand unul are vreo problema contacteaza omediat clientul respectiv. In schimb, ei nu pot monitoriza functionarea fiecarui site de pe server. Site-urile „nu functioneaza” de cele mai multe ori pentru ca in structura lor apare o eroare, nu pentru ca hostingul are probleme.
    Daca un blog nu functioneaza pentru ca proprietarul a instalat un plugin extern fara sa il verifice, nu este responsabilitatea colegilor mei sa se sesizeze.
    O analogie la acest caz ar fi ca un operator de telefonie sa se sesizeze atunci cand ti se intrerup convorbirile pentru ca telefonul e stricat.

    In orice relatie exista anumite responsabilitati. Pentru buna functionare a serviciului Blogway, colegii mei au responsabilitatea de a mentine platforma up and running in permanenta. La randul lor, clientii au responsabiliatea lucrurilor pe care le publica pe platforma, atat timp cat ele nu fac parte din aceasta.
    E un lucru practic si constructiv sa ne asumam cu totii acest lucru.

    Sper ca e mai clar acum de ce uneori apar probleme. Cele mai multe se pot evita prin verificarea serioasa a elementelor integrate in blog.

    Multumesc!

    1. @Ioana, stimata Doamna, v-am aprobat comentariul desi este pe langa subiect si nu face altceva decat sa prezinte niste generalitati care nu se aplica in cazul problemelor pe care le-am intampinat eu cu Blogway-ul, dar menit sa disculpe prestatiile oferite. Daca imi permiteti sa imi expun parerea – nefericita alegere de interventie ati facut.

      As aprecia, daca pe viitor veti putea face interventii la obiect care sa reflecte realitatea cazului despre care se discuta… sunt convinsa ca toti clientii Blogway ar aprecia acest lucru. 🙂

      Va multumesc anticipat pentru consideratie.

      PS: puteti consulta in arhiva dvs toate problemele pe care le-am semnalat impreuna cu rezolvarile acestora si o sa va lamuriti ca problemele intampinate nu au avut nici o legatura cu pluginuri externe….

  4. Eu sper sa nu renunti la blog, indiferent de forma, imi place tare mult sa va citesc! Pupici si cat mai putine probleme tehnice:)

    1. @Cristina, stai ca m-am exprimat gresit: „chiar nu vreau sa renunt la blog” in formatul acesta… ca schimbarea de pe WP PE bLOGWAY a adus si o schimbare de domeniu, transfer de posturi, schimbari de servere samd… Nu mai am nervi sa o iau de la capat cu toate astea.
      Sper din suflet sa isi remedieze nenea astia cat mai repede toate hibele astea enervante!
      Pupam si noi. 😉

  5. Eu am probleme la postatul clipurilor pe blog si neavand rabdare sa cercetez problema, mai bine m-am reorientat pe postat numai foto 😀

    1. @Cenusareasa, pe WP mergea intr-o perioada cu codul de embend dar trebuia introdus numai in modulu HTML; daca il inserai in Vizual nu mergea… Si daca vrei sa incarci video precum pozele, platesti. 🙁
      Dar tot e un serviciu tare bun, mai ales ca-i gratuit. 😉