Telefonia mobila si serviciul „relatii clienti”

Am fost abonata la Orange, apoi la Vodafone, iar de doi ani si jumatate m-am mutat la Cosmote. Pana acum cateva luni nu am avut absolut nici o problema cu ei. Nu facturi incarcate, nu pierderi de semnal nejustificate, am avut chiar si norocul sa prind un abonament cu convorbiri nelimitate in retea… la cat vorbesc sunt super multumita de valoarea facturilor…

Saga mea cu capetele luminate de la serviciul ce are pretentia ca ofera relatii clientilor a inceput in Septembrie anul trecut.  Nu are rost sa intru in detalii despre cum am ajuns sa detin eu doua abonamente, dar cert este ca le detineam, doar ca pentru unul dintre ele nu mai aveam cartela… Respectivul abonament urma sa expire in Noiembrie, drept pentru care am sunat la serviciul clienti in Septembrie si am cerut suspendarea numarului de telefon, urmand ca in Noiembrie sa nu solicit prelungirea contractului. Planul parea simplu… dar:

Episodul 1:  m-am infiintat la inceput de Decembrie la un dealer Cosmote, cu buletinul in brate si am cerut renuntarea la abonament….  Nu s-a putut. Abonamentul era facut pe numele de dinaintea casatoriei, iar cartea de identitate nu este un act de identitate valid pentru Cosmote si trebuia musai sa le aduc certificatul de casatorie. Musai sa le aduc, ca nu se putea trimite scanat sau prin fax. CNP-ul nu este recunoscut ca fiind un numar unic de identificare si daca numele de familie nu corespunde, nu conteaza ca CNP-ul este acelasi. Culmea culmilor este ca, cu numai doua saptamani inainte, mi-am prelungit celalalt abonament NUMAI cu CI, chiar daca numele nu corespundea cu cel de pe contractul initial.  Spume, nervi, telefoane la cei de la relatii clienti, care mi-au confirmat cu nonsalanta ca CNP-ul nu este un numar de identificare valid pentru Romania!!!!  Am plecat de acolo cu dorinta de a spanzura pe cineva, consternata de cantitatea de prostie care pluteste in capul unora…

Episodul 2: in luna Ianuarie, am schimbat strategia: ii sun sa sa imi transforme abonamentul in cartela. Culmea e aceasta operatiune e posibila doar prin solicitare telefonica, dar CNP-ul nu este un numar de identificare valid!!

Nu mi-a iesit nici figura aceasta, deoarece trebuie sa ii apelez dupa numarul asupra caruia vreau sa aduc modificari. Nu conta ca acel numar a fost suspendat in urma unui aple dat tot de pe numarul de pe care ii apelam si atunci si care apartine aceleiasi persoane!!!!

Cu greu m-am calmat dupa aceste ineptii…

Episodul 3: pe 2 Martie am ajuns la un dealer Cosmote, cu certificatul de casatorie in dinti! 🙂 … si mi s-a replicat ca nu e nevoie de el, ca e suficient buletinul, daca CNP-ul este acelasi!!!!!???  Am rasuflat usurata. 🙂 … pana la momentul in care reprezentanta magazinului imi cere numarul de telefon al carui abonament vreau sa il inchid. Stupoare!!!  🙁 🙁 🙁 In Noiembrie mi-am schimbat fortat telefonul si nu am reusit sa mai salvez nici un numar din el… Imi venea sa rad… parca soarta imi era potrivnica si nu vroia sa ma lase sa renunt la acel nenorocit de abonament. I-am explicat domnisoarei, ca l-am uitat dar ca mie imi vin ambele abonamente pe o singura factura si ii pot da celalalt numar de telefon, poate il gaseste asa… a cautat, dar nu a gasit.. sau nu avea voie sa imi dea aceasta informatie…

Buuunnn, sun la magnificii incompetenti de la „relatii clienti” si ma conversez cu o tanti careia ii explic cine sunt, care-i povestea, si ca vreau doar sa imi comunice celalat numar de telefon al meu, cel pe care din septembrie pana in martie l-am platit mereu la timp… si nu avea unul dintre cele mai ieftine abonamente. Raspunsul tutei: nu va pot oferi aceasta informatie decat daca ne apelati dupa acel numar. Numar care este suspendat, ii amintesc eu!!! Dupa indelungi parlamentari, in care am incercat sa ii explic fatucii ca nu este normal sa imi interzica accesul la o informatie ce ma priveste in mod direct, mai ales ca ii apelam dupa un numar care avea acelasi titular de abonament!!! Nu am reusit sa o induplec cu nimic… nici macar atunci cand am cerut sa vorbesc cu un superior al ei. Pur si simplu mi-a spus ca nu imi poate face legatura!!!!

Cu amabilitatea celor de la magazinul in care ma aflam, am reusit pana la urma sa intru in posesia numarului meu de telefon si sa semnez cererea de incetare a serviciilor.

Am rasuflat usurata si am plecat fericita din magazin, multumindu-i din toata inima doamnei care ma ajutase. Credeam ca totul a luat sfarsit…. pana am primit factura, si am constatat cu stupoare, ca mi-au facturat abonamentul pana la 10 Aprilie, nu pana la 1 Aprilie cum ar fi fost normal. I-am sunat si mi-au spus ca la urmatoarea factura voi avea diferenta pe minus. Astept!

Ah, si mai astept sa vad ce se intampla si cu garantia pe care o aveam depusa la ei pentru abonamentul pe care l-am inchis… Oare banii aceia cand o sa ii mai vad inapoi??

M-a determinat sa scriu aceasta postare, o intaplare nefericita pe care a avut-o o alta bloggerita cu o factura exorbitanta de la Vodafone….

Oare mai exista vre-o companie de telefonie mobila care sa isi trateze clientii cu consideratie??

Articole pe aceeasi tema

15 comentarii

  1. buna seara!Numele meu este natalia si am o problema cu un abonament cosmote dc ma deconectat si saptamana viitoare achit integral toata suma,mi se da nr inapoi?

    1. @vacu, desi nu sunt reprezentatnt cosmote, aleg sa raspund: nu cred sa fie vre-o problema in pastrarea numarului in situatia descrisa de tine, dar cel mai bine te pot lamuri cei de la relatii clienti – apeleaza 1234 si iti vor da detaliile necesare.

  2. Gabi@ foarte neplacuta experienta ta, imi pare rau. Mai ales ca acum esti graviduta si n-ai voie sa te enervezi sau sa-ti creasca tensiunea…pupici:)
    Cat despre telefonia mobila…am un abonament vechi-vechi, de un car de ani, la Vodafone, mai am si eu probleme cu Relatii clienti mai ales ca mi l-au facut ai mei cand eram adolescenta si titularul abonamentului e tatal meu, tot la el vin facturile, asa ca pentru orice trebuie sa-l pun pe el sa sune…plus ca si el are un abonament la aceeasi companie, deci si la noi distractie…din comoditate si pentru a evita diverse batai de cap de genul celor prin care ai trecut tu am evitat sa trec abonamentul pe numele meu:(

  3. Hmmm… si aici putem adauga pe lista neagra si furnizorii de servicii de cablu (RDS, UPC), plus cei cu gazul, curentul electric, apa etc. 🙁

    Noi cu toti am avut probleme.

    Am insa, acasa, o duzina de prieteni ce lucreaza toti la Orange, la serviciul cu clientii… sunt oameni faini, dar care-si fac treaba conform unor proceduri stupide. Si chiar daca ei personal empatizeaza cu problemele clientului sau ii dau perfecta dreptate, nerespectarea unei simple proceduri (cum ar fi sa-ti fi dat nr. de telefon) ii poate costa jobul. In mod sigur si la Cosmote e la fel.

    Ce vreau sa spun este ca nu oamenii sunt tampiti, ci sistemul in sine. Peste tot.

    1. @Carla, inteleg foarte bine cum sta treaba cu procedurile… si una dintre ele este sa transferi clientul unui superior daca problema te depaseste sau daca acesta solicita acest lucru… procedura asta exista cam peste tot… ma indoiesc ca cei de la cosmote nu o au… la fel cum cum din 4 persoane diferite, 2 au acceptat buletinul implicit CNP-ul si celelalte 2, nu…
      Poate ca sunt inca prea nervoasa, dar nu cred ca este in totalitate vina sistemului…
      Cat despre celilalti furnizori, inca nu am avut probleme majore cu ei… inteleg ca trebuie sa ma consider norocoasa… 🙂

  4. Eu tocmai am primit o factura de plata cu de 10 ori suma normala si nu-mi mai regasesc nici minutele incluse in abonament pe factura. Incerc sa dau de cineva la tel si nu gasesc decat un robot cu jdemii de variante de tastat dar VREAU VOCE DE OM LIVE nu robot. Si astea tot la cosmote. Am jurat ca nu mai fac abonament si voi merge numai pe cartele!
    Prostia si incompetenta sunt mai nocive decat reaua intentie. Si am trecut si eu prin Orange si Vodafone si a fost si mai rau.

    1. @ivanovele, scurtatura e 140 😀 … am invatat-o si eu de curand. 😉 M-am gandit si eu la un moment dat sa trec pe cartela, insa mi-am spus ca tot pe mine ma pedepsesc cu tarife mai maricele…. asta presupunand ca factureaza corect.
      De 10 ori mai mult!? mi se pare incredibil! Sper sa rezolvi repede cu factura aceea!

  5. Vaaai, draga de tine. Mi-a crescut nivelul la nervi numai citindu-te pe tine… E greu sa mai gesesti pe cineva corect in ziua de azi mai ales ca companiile de telefonie mobila fac tot ce pot ca sa nu piarda clientii pe care ii au. (chiar daca nu-i mai au) Cand am zis ca fac tot ce pot, nu inseamna ca fac tot ce pot bine, ci ca trag cu dintii de orice legatura cu tine ca sa te incaseze.ca doar esti la ei in catastif la numar. Off off.

    1. @sakura, nu vreau sa imi aduc aminte de nervi! Sper doar sa nu mai am nevoie de ei, ever!!! Pe mine ma enerveaza docilitatea cu care acceptam aceste tratamente ( inclusiv eu)!

  6. Gabi…imi pare rau pt experienta ta….Dintr-o fosta experienta iti pot spune ca daca ai data de facturare 10…de aia ti se inchide atunci..si o sa-ti returneze diferenta..in ceea ce priveste garantia…cred ca tre sa te interesezi…de obicei se scade din primele facturi dupa ce ti-ai facut abonamentul..daca nu..tot nu ai scapat din cate stiu eu de cereri de returnare a banilor..in cash sau sa-ti ramana pt plata facturilor nr-ului. inca activ.cam asa era la Vodafone..unde am lucrat…

    1. @Alina, garantia e inca la ei, dar culmea e ca s-au facut ca ploua… 🙂 si ma tot taraie ca abia dupa ce inchei cu platile pt nr inchis o sa pot intra in legatura cu cei de la departamentul care se ocupa de garantii. 😀 daca ma cheama iar cu certificatul de casatorie si imi spun ca CNP-ul nu e valid, eu le fac reclamatii la toate organismele competente!!!
      Jur ca mi-a crescut tensiunea numai cand mi-am adus aminte si am scris postarea asta, atunci eram pe punctul de a exploda!

      1. @g.cojocaru, Daaa…te cred stiu cum e….2 sapt a trecut de cand am avut un incident la fel cu „una” tot de la Relatii cu Clientii…dupa nervii la maximum….o juma de zi mi-am pierdut-o facandu-i reclamatie…cu toate articolele din toate legile: contract, protectia consumatorului, asociatia nationala pentru protectia si confidentialitatea datelor :))))

  7. Răspuns la întrebarea din final: NUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!! Ca, aproape, oricare serviciu din ţara asta! Până nu dai cu pumnul în masă, pănă nu vorbeşti cu toţi, de la portar, femeia de serviciu şi, în final, cineva competent, consumându-ţi celule nervoase cât pentru 10 ani, nu reuşeşti să-ţi rezolvi problema, oricare ar fi ea. 🙁

    1. @Adela Onete, din pacate ai dreptate… partea buna e ca la unii poti ajunge sa discuti cu un superior… pe cand duduia de care am dat eu, mi-a refuzat din start acest drept. Zau de nu m-am simtit calcata in picioare pe banii mei, dar mai prost e ca nu prea am ce face. ar fi o solutie – sa ii fac o reclamatie respectivei, insa nu imi sta in fire sa fac rau oamenilor… dar pe de alta parte m-am si saturat sa tot fiu calcata in picioare. 🙁

      1. @g.cojocaru, Gabi, ştiu ce spui apropo de „nu imi sta in fire sa fac rau”. Aşa gândesc şi eu la început, de fiecare dată. Dar, dacă ele/ei nu se gândesc la propria persoană, noi de ce am face-o? Pe banii, pe nervii, pe viaţa noastră? Dacă lor nu le pasă că şi-ar putea pierde job-ul, de ce ar trebuie să fie problema mea? Pentru că tocmai din această cauză – a neluării de atitudine, din diferite motive – se perpetuează aceste situaţii. Eu m-am săturat să mă întâlnesc cu ele la tot pasul. Aşa că am hotarât şi am învăţat să reacţionez. Şi, culmea, dacă baţi cu pumnul în masă, cum spuneam, totul se rezolvă. Trebuie să-i educăm noi, se pare! Aşa că, draga mea, nu te mai enerva – nici nu ai voie, acum 🙂 – şi reacţionează în consecinţă. Poate, data viitoare, se vor gândi de două ori înainte să vorbească. Şi eu am avut probleme cu cei de la COSMOTE şi am o grămadă de abonamente la ei, de o grămadă de ani. Crezi că le pasă?