Acasa la #CascavalulHochland

Cand primesti o invitatie sa vezi cum se face un produs  ce are loc de cinste in frigiderul tau, nu cred ca stai prea mult pe ganduri inainte de a accepta. .. mai ales daca ai si copii, iar in alimentatia lor, „Concland” (aka. CascavalulHochland) este nelipsit, esti si mai interesat sa vezi ce le pui pe masa copiilor.

.. nu ca nu as fi citit eticheta… dar experienta anterioara, mi-a demonstrat ca „vizualizarea” procesului de productie iti poate oferi informatii mult mai detaliate, la care nu ai fi avut probabil acces altfel.

Atunci cand echipa The Practice mi-a transmis invitatia lansata de Hochland Romania, am spus DA fara sa stau prea mult pe ganduri!

Bloggerite mameMiercuri, pe 10 Iunie, m-am imbarcat impreuna cu Laura, Dana si Bogdana si alti bloggeri si ziaristi in autocarul pus la dispozitie de organizatori si am plecat spre Sighisoara.  A fost prima mea experienta de gen.. recunosc ca am avut ceva emotii; emotii din cauza separarii de copii, din cauza faptului ca urma sa petrec doua zile alaturi de oameni putin sau deloc cunoscuti… dar vazandu-le pe fete in autocar, m-am linistit. 🙂 Micuta noastra „brigada” de bloggerite-mame a fost una vesela, trancanitoare si cu chef de distractie .. si informare.. ca doar de aia ne aflam acolo. Drumul pana la Sighisoara a parut scurt. Deah, compania e de vina. 🙂 Ne-am selfie-uit nu tot drumul.. ci toata excursia. 🙂 .. Copilaresc poate, dar ne-am distrat.

10341970_844008762295540_6850570512490701142_nLa Sighisoara am ajuns in jurul orei 20 si am fost cazati la hotelul BinderBubi.  Si iar selfie-uri. In oglinda, in restaurant, in camere, in liftul hotelului.. n-am ratat nici o ocazie de hlizeala.

Seara, la cina, am avut si prima interactiune cu reprezentantii Hochland. Prezentari, prezentarea detaliata a programului, socializare si voie buna. Dupa cina am plecat sa ne plimbam prin Cetate… Locuri frumoase, aer curat si miros de tei… Placerea vinovata a separarii de copii pentru o noapte.

Am profitat la maxim de confortul camerei si am avut parte de un somn cum nu am mai avut de ani de zile…Nu mi-a fost deloc greu sa ma trezesc la 7:00; ceea ce nu mi s-a mai intamplat in ultimii 4 ani.

Ziua a doua a parea mohorata, dar vremea a tinut cu noi. 🙂 Am lasat in urma o Sighisoara invaluita in ceata si am ajuns la Ferma Szocs pe un Soare dogoritor.

2014-06-11 10.38.41Ferma Szocs este unul dintre cei aproape 230 de furnizori de lapte ai fabricii Hochland. O ferma de familie, ce furnizeaza lapte pentru fabrica de 10 ani! Da, 10. Este o ferma medie.. au cca 70-80 de vaci ( inclusiv vitei). Nu este o ferma ultratehnologizata. Are doar o instalatie de muls cu 8 posturi si un bazin de colectare cu racitor. Imediat ce este muls, lapele este racit la 4 grade, si pastrat pana  ce este colectat de cisternele fabricii. Colectarea se face zilnic. Tot laptele din care se face cascavalul Hochland provine de la ferme din inima tarii ( pe o raza de max 70-100) km fata de fabrica.

Cand am ajuns noi la ferma, vacile erau la pascut.. da, pasc pe pasunea fermei. Plante adevarate :). Cu ocazia aceasta am aflat ca in acea zona cresc peste 70 de specii diferite de plante pe metru patrat! .. adica mai au si hrana variata. Hrana verde, ce nu este constanta in toate anotimurile, este suplimentata, doar atunci cand este cazul, cu fan si rar cu concentrate… dar nu din cele ce fac laptele impopriu consumului. Ca orice producator ce isi respecta consumatorii, Hochland analizeaza laptele atat la colectare cat si  la receptia in fabrica. Standardele urmarite  sunt cele impuse de legislatia romaneasca.

De la ferma am plecat spre Sovata unde am vizitat fabrica Hochland. In fabrica de la Sovata se produce cascavalul clasic (in varianta standard si light) cel afumat si branza Cedar. Mai exista si o fabrica la Sighisoara unde se produce branza topita. Noi am vizitat-o doar pe cea de la Sovata.

A fost interesant sa vad cum se transforma laptele in cascaval. A fost interesant sa vad ca in afara de lapte, cascavalul contine doar cheag, culturi lactice si sare. Informatia aceasta m-a facut sa rasuflu  usurata si sa le cumpar in continuare „conclandul” cel de toate zilele. .. si mai aveam un stres… Ai mei mananca doar cascaval Hochland afumat. Nu accepta nimic altceva…. Mi-era teama de esentele de fum sau cine stie ce alte bazaconii pline de chimicale s-au mai inventat pentru afumare.. Momentul adevarului suprem a fost atunci cand am intrat in sala de afumare, iar insotiorul nostru a deschis o celula de afumare si s-a apucat ca demonteze usa… Soc si groaza! In usile celulelor de afumare exista … lemn de fag! Lemn, o roata ce se invarte si prin frecare aprinde lemnul si un rezervor de apa ce este puverizata periodic peste lemn, pentru a nu ii permite sa arda in flacari, ci doar sa fumege!

Am incheiat vizita la fabrica multumindu-le in gand copiilor mei ca nu au gusturi proaste si ca stiu sa faca fixatii si pe produse naturale!

10452437_844279968935086_1340241203507959096_nDin motive de siguranta am vizitat fabrica impartiti in doua grupuri, asa ca inainte de a intra in fabrica am avut parte si de o demonstratie culinara pe baza de cascaval. Mi-a mers direct la inima. .. cum nu prea sunt talentata in ale bucataritului, macar am invatat sa fac sandvisiuri cu stil 🙂 .. credeti-ma, iti trebuie talent si pentru astea. Talent, imaginatie si … indrazneala in a incerca asocieri atipice… gen cascaval si mure .. deliciu!

Stiam din proprie experienta ca, cascavalul hochland are un gust bun, laptos, consistenta fina si cremoasa.. dar vizita acasa la #CascavalulHochland, mi-a aratat ca este si un produs natural care se poate metamorfoza rapid  in delicii culinare numai bune de pus pe masa.

Cu riscul de a ma repeta, o zic: sunt incantata ca am acceptat invitatia de a vizita fabrica Hochland si usurata si fara pic de remuscari ca ai mei copii mananca doar ( cu accent pe doar) acest tip de cascaval!