Limita tolerantei la anularea unei programari

Despre patania Nicoletei cu Sanadorul, ati citit acum nu mult timp… Intre timp, am mai fost martora unei intamplari care m-a revoltat. Eram la stomatolog si, in timp ce doctorita se chinuia sa imi extraga o masea, i-a sunat telefonul. A raspuns asistenta. Era o clienta care sunase sa anunte ca nu mai ajunge la programarea de la ora 16 (era 14) deoarece ii fusese furata geanta cu toate actele si banii si trebuia sa ajunga la politie sa depuna reclamatie. Asistenta a dojenit-o, spunandu-i ca o programare nu se anuleaza cu atat de putin timp inainte si a anuntat-o ca, in cazul in care nu se prezinta, tot trebuie sa achite consultatia. WTF??!!! ย Dupa ce a inchis telefonul, i-a redat doctoritei conversatia, exprimandu-si clar indignarea fata de clienta care indraznise sa isi lase geanta furata!

Culmea e, ca si eu eram la a doua vizita la acel cabinet, si nu ma anuntase nimeni ca in cazul in care anulez o programare cu x timp inainte am de achitat contravaloarea consultatiei. Mi-a lasat un gust amar practica celor de la cabinet… Atat de amar, incat nu m-am mai programat pentru a continua planul de tratament, si nici nu stiu daca mai vreau sa o fac.

E greu sa lucrezi cu publicul.. Situatii diferite pot impiedica clientii sa ajunga la o programare. Shit happens! … dar nu mi se pare normal sa fi pus sa platesti daca nu esti anuntat inainte de aceasta practica…. Cum ar fi ca toti cei care lucreaza pe baza de programari sa adopte aceasta practica?? … am fi fortati sa fim mai civilizati si sa respectam angajamentele luate… dar mi se pare normal ca aceasta practica sa fie anuntata de la bun inceput… si mi se pare normal ca cei care lucreaza pe baza de programari sa dea totusi dovada de putina compasiune….

Nu stiu altii cum sunt, insa eu de cand am copii, am anulat programari cu tonele…. Intr-un final am incetat sa mi le mai fac. Daca aveam nevoie de ceva, incercam sa ma descurc „last minute” . Greu imi ies planurile cu doi tanci care parca imi fac in ciuda tocmai atunci cand sunt contra-cronomentru.

Sunt deplasata? Voua vi se pare normal sa fi pus sa platesti in cazul unei anulari, daca nu ai fost anuntat dinainte de aceasta practica??

Articole pe aceeasi tema

18 comentarii

  1. Am obtinut o recomandare de la prietena mea, mi-a zis ca e o policlina in Bucurestii Noi unde a fost ea cu fetita si unde sotul ei mergea de mic copil si ca medicul i s-a parut foarte ok. Daca vrei sa-ti dau nr medicului sa suni sa intrebi, iti scriu pe mail. Eu nu mi-am facut extractia inca pentru ca am niste carii pe care vreau sa le rezolv mai intai, inainte sa trec la „artileria grea”.

  2. Depinde de cabinet .Cand merg la stoma e mereu liber – am 15 minute sau 30 (in functie de procedura, eu am avut destul de mult de lucru la masele si indreptat dinti) in care sunt singura, nu sunt alti pacienti care asteapta si nu sta nimeni nervos in anticamera. Doamna doctor nu prea ia clienti noi-programarile ei se fac cu o luna, doua inainte pentru cei care vor sa ajunga la dansa. E buna,foarte bine pregatita , scumpa si fara fite. Rar gasesti asa ceva
    Daca se intampla ca cineva sa sune sa anuleze, isi suna ea pacienta urmatoare sau alt pacient care asteapta demult si nu se intampla absolut nimic

    Chestia cu platitu cred ca o practica astia mai parliti, eventual incepatori . E doar opinia mea.

  3. Eu am vazut cazul opus si am ramas complet uimita, ma dezvatasem de varianta cu „respectam clientul”: cat asteptam la ecografie o doctorita ce lucra tot acolo a fost rugata „pe la spate” de un cuplu sa ii primeasca mai devreme, pentru ca urmau sa plece din Bucuresti etc etc (nimic urgent, doar incercau sa prinda trenul de pranz in loc de cel de seara)… foarte corecta, ea le-a spus ca nu este decizia ei, a iesit din cabinet si a venit sa le spuna celor care aveau programarea atunci, lasand alegerea acestora, daca sunt dispusi sa astepte mai bine de jumatate de ora sau nu.

    1. @Zu, asa DA! Ne-am obisnuit atat de mult sa fim ignorati pe banii nostri, incat orice semn de normalitate, ne ia prin surprindere. ๐Ÿ™‚ Foarte frumos din partea doctoritei tale!

  4. La cabinetul asta e un chirurg la care am mers eu de doua ori, am fost foarte multumita de serviciile ei, am avut de scos niste masele de minte mai ciudate. Mi-a recomandat-o o actuala colega de serviciu care a lucrat acolo, asa ca stiam bine unde ma duc. Am o prietena foarte buna care sta in Bucurestii Noi si lucreaza la Piata Presei, asa ca o sa o intreb pe ea de dentist si daca imi recomanda ceva, iti spun.

    1. @Laura Frunza, si mie tot o „ciudata de minte” imi da de furca… si am inteles ca e nevoie musai de chirurg, ca e nevoie sa sparga maxilarul si voi sta si cu ceva fire… ๐Ÿ™ Cat despre recomandarea colegei, iti dai seama ca sunt mega fericita daca are ceva de recomandat. Si mega-indatorata tie. Multumesc.

      1. Da, aceeasi problema am avut-o si eu. Si zilele astea ma duc sa-mi mai scot inca una, crescut orizontal, in loc de vertical. Ma trec fior deja!

    1. @Laura Frunza, multumesc mult, dar nu ma ajuta deloc. .. cand am zis ca stau in margine de Bucuresti nu am glumit. ๐Ÿ˜€ Locuiesc in Bucurestii Noi. O sa caut ceva intre mine si piata presei libere.. macar sa fie relativ aproape de casa/job. In schimb, caut un chirurg (chirurgie orala) bun de tot. Daca ai vre-o recomandare, o primesc cu drag.

  5. Mi se pare penibila practica lor. Cu atat mai mult intr-o situatie ca cea de mai sus. Pana la urma saraca femeie cu geanta furata oricum n-ar fi avut cu ce sa plateasca consultatia daca ar fi ajuns, nu? Ca doar in geanta avea si banii. ๐Ÿ™
    Eu incerc din rasputeri sa ajung la programari, dar cu un copil mic e greu sa faci asta. Trebuie sa-l las cu al meu sot si e posibil ca el sa mai stea peste program, asa ca si eu tot pe ultima suta imi fac programari, cum nici mie nu-mi place sa anulez ceva. Dar daca s-ar intampla sa anulez, cu siguranta nu m-as program intr-un loc unde s-ar practica ceva ca mai sus, nu mi se pare normal sa mi se ia bani pe un serviciu neprestat.

    1. @Cristina, chiar e!! La telefon, clientei i-au vorbit destul de decent, insa pe mine m-a deranjat ce s-a intamplat dupa ce a terminat convorbirea cu clienta. ๐Ÿ™
      Intr-o oarecare masura nu e corect nici fata de cei care lucreaza pe baza de programari si refuza alti clienti pentru ca esti tu programat… dar nici nu mi se pare ok sa perceapa bani pentru o consultatie neprestata….

  6. Mie mi se pare aberant asa ceva, nu stiu in ce societate traim. Si eu am fost nevoita sa anulez programarea la medic cu jumatate de ora inainte, pentru ca o aveam la ora 10 luni dimineata si s-a imbolnavit fetita peste week-end si nu am mai dus-o la gradinita si n-aveam cu cine s-o las. Din fericire, e o clinica decenta, in general evit cabinetele de cartier si altele asemenea ca sunt patita cu ele.

    1. @Laura, culmea e ca nici eu nu am fost la o un cabinet fara pretentii… in plus, acum caut exact o clinica de cartier, in marginea mea de Bucuresti, tocmai pentru a nu mai face imposibilul pentru a ajunge in locuri ultra-recomandate pentru care trebuie sa iau in piept aglomeratia centrului, dar care au practici de gen… ๐Ÿ™

  7. Mi-am anulat programarea la dentist cu o ora inainte, pentru ca nu am mai avut cum sa-mi las piticul cu mama pe ultima suta de metri. Mi s-a spus ca nu e niciun fel de problema, chiar daca eu personal insistasem cu o zi inainte sa ma primeasca si imi facuse loc printre alti pacienti. Deci chiar am exagerat, dar ce era sa fac cu un copil de 15 luni? cu mine pe scaun nu ar fi stat nici 30 de secunde. Daca mi-ar fi facut ce povestesti tu, sigur mi-as fi schimbat dentistul. La coafor s-a intamplat sa anulez in ziua aia, coafeza mi-a spus: bine ca m-ai anuntat totusi. Si dentistul, si coafeza sunt persoane la care merg de ani de zile. Unul dintre motivele pentru care o fac este exact asta: nu sunt absurzi, inteleg si ei ca suntem oameni cu totii si se poate intampla sa ramai fara geanta sau, pur si simplu, intervine ceva. Nu sunt de acord nici macar sa le dau explicatii. Pur si simplu se intampla. Daca nu ma accepta asa, nu ne mai intersectam.

  8. nici daca ar fi fost anuntat inainte, tot nu mi se pare normal. si mai ales in lipsa unui contract. cum ma pot forta, pana la urma? dar nu asta e ideea, ci faptul ca nu e normal. ca s anu mai spunem ca ce a patit doamna in cauza, cu geanta, e un caz de forta majora sau pe acolo. deci nu ar trebui sa conteze anyway.
    de curiozitate, dna dr ce a spus?
    ne spui de cine sa ne ferim? ๐Ÿ™‚

    1. @Luminita, in spiritul neinflamarii rapide incerc sa imi stapanesc instinctele. ๐Ÿ™‚ … incerc. … plus ca e posibil ca doameni sa ii fi spus despre politica anularilor.. nu am de unde sa stiu. Stiu doar ca mie nu mi-au spus…